Ga naar de inhoud van deze pagina.
Jaarstukken 2019
Algemeen
Aanbiedingsbrief
Voorstel
Financiën in één oogopslag
Samenvatting
Programmalijnen
Participatie
Leefbaarheid
Innovatie
Duurzaamheid
Veranderopgave omgevingswet
Veranderopgave sociaal domein
Gezondheid
Organisatie ontwikkeling
Programma's
Overzicht
0 Bestuur en ondersteuning
1 Veiligheid
2 Verkeer, vervoer en waterstaat
3 Economie
4 Onderwijs
5 Sport, cultuur en recreatie
6 Sociaal domein
7 Volksgezondheid en milieu
8 Volkshuisvesting, ruimtelijke ontwikkeling, stedelijke vernieuwing
Financiële informatie programmaplan
Paragrafen
Overzicht
Lokale heffingen
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
Onderhoud kapitaalgoederen
Financiering
Bedrijfsvoering
Verbonden partijen
Grondbeleid
Financiën
Exploitatie
Balans
Verantwoording specifieke uitkeringen
Grondslagen
Bijlagen
Af te sluiten kredieten per 31-12-2019
Kredieten die overgaan naar 2020
Eenmalige budgetten
Gerealiseerde baten en lasten per taakveld
Gebruikte afkortingen
PDF
Wat hebben we daarvoor gedaan?
Onze dienstverlening is klantvriendelijk, resultaatgericht, laagdrempelig, servicegericht en dichtbij.
Home
Programma's
0 Bestuur en ondersteuning
Wat hebben we daarvoor gedaan?
Onze dienstverlening is klantvriendelijk, resultaatgericht, laagdrempelig, servicegericht en dichtbij.
We ontwikkelen het Persoonlijk Internet Portaal (PIP) ‘Mijn Meierijstad’ door, om onze inwoners van dienst te zijn op het moment dat contact met de overheid hen het beste uitkomt.
We gaan op verschillende onderdelen de dienstverlening in de hele organisatie meten. Dit doen we door klantonderzoeken, klantreizen en door deel te nemen aan landelijke benchmarks.
Het project ‘Klare taal’ loopt door in 2019. De meest gebruikte brieven zijn gescreend, herschreven en door het lezerspanel getoetst. We geven een vervolg aan de trainingen ‘Klare taal’. Deze training maakt onderdeel uit van het verplichte opleidingsprogramma voor onze medewerkers.
We gaan bij klachtbehandeling bezien in welke gevallen het mogelijk is dat klager en beklaagde de klacht rechtstreeks met elkaar bespreken.
We willen in de tweede helft van 2018 een ‘raad van verbeelding’ instellen. We vragen deze strategische denkgroep met ons mee te denken over toekomstig Meierijstad, over kansen en ontwikkelmogelijkheden voor de periode 2020 – 2050. Als resultaat stellen wij ons een “Inspiratieboek Meierijstad 2050” voor, dat eind 2019 voor een presentatie gereed is.
We evalueren begin 2019 de pilotfase van het burgerinnovatiefonds. Inwoners van Meierijstad met initiatieven die gericht zijn op sociale of technische innovatie en/of een bijdrage leveren aan de participatie in een wijk of dorp kunnen in 2019 een beroep doen op een bijdrage uit het burgerinnovatiefonds.
Begin 2019 worden de resultaten van de leefbaarheidsmonitor, dat in het najaar 2018 plaats vindt, opgeleverd. Op basis hiervan gaan wij een aantal focuspunten leefbaarheid opstellen. Wij zullen in de loop van 2019 op verschillende manieren concrete invulling geven aan deze punten. Wij betrekken ervaringsdeskundigen (zoals dorps- en wijkraden) en professionele experts.
ga terug
Deze pagina is gebouwd op
06/05/2020 12:27:08
met de export van
06/05/2020 12:25:02
Zoeken